Home » Frequently Asked Questions (FAQ)

Frequently Asked Questions (FAQ)

1. 2025-26 Eğitim-Öğretim yılında hangi seviyeden sınıflar açılacak ve kaç öğrenci alınacaktır?

2025-2026 Eğitim ve Öğretim yılında faaliyetlerine başlayacak olan okulumuzda ilk yıla özel olarak her şubede en fazla 20 öğrenci olmak üzere ikişer şube anasınıfı (5-6 yaş), 1.sınıf (6-7 yaş) ve 2.sınıf (7-8 yaş) öğrenci alımı planlanmaktadır.

2. Okula başvuru koşulları nelerdir?

Okulumuzda okuyabilmenin temel şartı kayıt yapacak öğrencinin annesinin, babasının ya da her ikisinin kayıt esnasında Malatya il sınırları içinde ikamet ediyor olmasıdır. Bu koşulu sağlayan öğrencilerden okulumuzda açılacak sınıflara yaşları tutan her öğrenci başvuru yapabilir. 

3. Okula başvuru nasıl yapılacaktır?

Okulumuz resmi açılışı gerçekleşene kadar online ön talep ve veli iletişim formu ile aday velilerin iletişimlerini toplayacaktır. Bu formu dolduran adaylara e-posta ve SMS gönderilerek online başvuru formu için yönlendirme yapılacaktır. Ayrıca online başvuru formuna web sitesinden ve sosyal medya hesapları üzerinden ulaşılabilecektir. Başvuru için aday öğrencinin kimlik kartı, vesikalık fotoğrafı ile e-devlet üzerinden alınmış anne ve/veya babaya ait ikametgah belgesinin istenecek diğer bilgilerle birlikte başvuru formuna eklenmesi istenecektir.

4. Öğrencilerin kesin kayıtları nasıl yapılacaktır?

Ana sınıfı ve 1.sınıf aday öğrenciler için bilişsel, duyuşsal, dil ve özbakım gelişimlerinin değerlendirileceği, 2.sınıf aday öğrenciler ise anlama, kavrama, akıl yürütme ve komut alma becerilerinin tespit edileceği gözlem etkinlikleri ile değerlendirmeler yapılacaktır. Bu süreç sonunda kesin kayıt hakkı kazanan öğrencilerin ailelerine okul tarafından bilgilendirme yapılacak ve kesin kayıt için davet edilecektir.

5. 2025-2026 Eğitim ve Öğretim Yılı kabul işlemleri nerede ve ne zaman yapılacaktır?

Kayıt kabul değerlendirmeleri 21-22-23-24 Haziran 2025 tarihlerinde okulumuzda yapılması planlanmaktadır. Tarih ve sınav merkezi, netlik oluştuğunda ilan edilecek ve başvuru yapan aday öğrenci velilerine giriş belgeleri ile birlikte iletilecektir.

6. Okula kesin kaydın gerçekleşmesi için hangi yol izlenecektir?

Yapılacak gözlem değerlendirmelerine göre kayıt-kabul listesi (sırayla) oluşturulacak ve kesin kayıt hakkı kazanan öğrenci velilerine sırayla e-posta gönderilerek bildirilecektir. Kız-erkek listeleri ayrı olmayacaktır. Okula kesin kaydın gerçekleşmesi için öğrenci velisinin kendisine gelen kayıt-kabul e-postasının gönderildiği tarih ve saatten sonraki 24 saat içinde banka üzerinden TEST işlemini gerçekleştirmesi ya da peşin ödeme yapması gerekmektedir. Aksi durumda sıradaki velilere kayıt-kabul için bildirim yapılacaktır. Bu işlem kontenjan dolana kadar devam edecektir. Tam burs hakkı kazanan öğrenci velilerinin TEST işlemini yapmasına gerek kalmayacak, okula gelerek kayıt belgelerini doldurmaları yeterli olacaktır.

7. Okula kesin kayıt olan bir öğrenci sonraki yıllarda okula devam edebilmek için yeniden değerlendirme süreçlerine dahil olacak mı?

Okula kayıt olan öğrenci 8.sınıf sonuna kadar başka bir değerlendirme sürecine dahil olmayacaktır. 8.sınıf sonunda liseye devam edebilmesi için bir değerlendirme daha yapılacaktır. Beklenen başarı sınırının üzerinde performans gösteren öğrenciler liseye devam edebilecektir. 

8. Okul ücreti ne kadardır ve neleri kapsamaktadır?

2025-2026 Eğitim ve Öğretim Yılı eğitim ücretimiz %10 KDV dahil 495.000 TL’dir. Yemek, servis, kıyafet ve kırtasiye ücreti netleştiğinde ayrıca velilere bildirilecektir. Bu fiyatlar firma ücretlerince velilere yansıtılacak olup okulumuz tarafından bir kar payı alınmayacaktır.

9. Okul eğitim ücreti ödemeleri nasıl yapılacaktır? Peşin ödeme indirimi var mıdır?

Ödemeler Yapı Kredi Bankası üzerinden Taksitli Eğitim Sistemi (TEST) üzerinden 10 taksit ile yapılacaktır. Peşin ödemek isteyen velilere %10 peşin ödeme indirimi yapılacaktır. Çek ve senet gibi yöntemlerle ödeme kabul edilmeyecektir. 

10. Burs imkanı var mıdır? Varsa burs kriterleri nelerdir?

Evet, okulumuz 2 Şubat 2023 tarih ve 32092 sayılı resmi gazete yayımlanan iç yönetmeliği gereği öğrenim gören öğrencilerin en az yüzde yetmişinin burslu olması zorunludur. Burslar öğrencilerin kabul gözlem değerlendirmeleri ile ailelerin mali durumlarına göre komisyonca belirlenir ve kayıt-kabul e-postasında ailelere ilan edilir. Burs talebi olmayan ailelerin mali durumları incelenmez. 

11. Burslar sadece eğitim ücretini mi kapsar? Yemek ve servis ücreti için burs imkanı var mıdır?

Evet, burslar yalnızca eğitim ücreti üzerinden tayin edilir. Yemek ücreti için ayrıca talep toplanır ve kendi bütçesi dahilinde değerlendirilir. Servis için burs imkanı yoktur.

12. Burs baremleri nelerdir?

Burslar %100, %80, %60, %40, %20 ve %0 olarak eğitim ücreti üzerinden tayin edilecektir. Buna göre 2025-2026 yılı için ailelerin ödeyeceği eğitim ücreti (%10 KDV dahil) aşağıdaki tablodaki gibi olacaktır.

100% Scholarship 80% Scholarship 60% Scholarship 40% Scholarship 20% Scholarship 0% Scholarship
0 TL 99.000 TL 198.000 TL 297.000 TL 396.000 TL 495.000 TL

13. Ailelerin mali durumları nasıl ölçülecektir? Hangi belgeler istenecektir?

Burs talebi olan aileler kendilerine iletilen “Mali Durum Tespit” formunu doldurur. Mali durumlarına ait bilgiler MEB Özel Öğretim Kurumları Yönetmeliği Ek-7 formu ile istenir. Bu bilgilerin doğruluğunu kontrol etmek amacıyla istenecek bilgi ve belgeler başvuru yapan aday velilere ayrıca iletilir. Okulumuzca oluşturulan komisyonca ailelerden alınan belgeler incelenir ve MEB Özel Öğretim Kurumları Yönetmeliği Ek-8 formuna göre puanlandırılır. Eksik ya da yanlış bilgi veren ailelerin Ek-8 burs puan “0” kabul edilir. Eksik ya da yanlış bilgi verdiği okula kesin kayıttan sonra anlaşılan öğrencinin bursu kesilir. Anlaşmazlık durumlarında okul burs komisyonunca karar alınır ve uygulanır.

14. Eğitim indirimi imkanı var mıdır? Varsa kriterleri nelerdir?

Peşin ödeme indirimi dışında indirim yapılmamaktadır. 

15. Okulun kayıt iptali politikası nasıldır?

Okula kesin kayıt yaptırdıktan sonra kaydını iptal ederek ayrılmak isteyen öğrenci velisinin ödediği ücretten MEB Özel Öğretim Kurumları Yönetmeliği 56.maddesine göre yasal kesintiler uygulanır.

16. Okul üniforması uygulaması var mıdır?

Okul üniforması vardır. Ancak üniformanın satın alınması aile inisiyatifindedir. Alımlar ilgili firma üzerinden yapılır. Okul Aile Birliği üniforma yaptırılacak firma konusunda çalışma yapabilir. Üniforma dışında, okul tarafından ilan edilen okul renklerine uyumlu olacak şekilde ve veli-öğrenci el kitapçığında belirtilen şartlar dahilinde farklı kıyafetler giyilebilir. Bu kıyafetlere okuldan temin edilecek okul logosu işlenerek de kullanılabilir. Okul üniforması ile ilgili detaylı duyuru okul açılışı öncesi yapılacaktır.

17. Okulun eğitim programı hakkında bilgi verebilir misiniz?

Okulumuzda Milli Eğitim Bakanlığı programları ile birlikte 2 Şubat 2023 tarih ve 32092 sayılı resmi gazete yayımlanan iç yönetmeliğinde belirtildiği üzere anasınıfları ile 1 inci, 2 nci ve 3 üncü sınıflarda yabancı dil (İngilizce) öğretim etkinlikleri programları uygulanır. 5 inci, 6 ncı, 7 nci ve 8 inci sınıflarda Türkçe, Sosyal Bilgiler, Türkiye Cumhuriyeti İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersleri Türkçe, bunların dışında kalan dersler ise uygulamalı yabancı dille (İngilizce) yapılır. Laboratuvar ilköğretim okullarının okul öncesi eğitim sınıfları ile 1 inci sınıftan 8 inci sınıfa kadar olan tüm sınıflarında, Bakanlıkça zorunlu tutulan kazanımların yanı sıra, Talim Terbiye Kurulunca onaylı olan Cambridge İlkokul ve Ortaokulu Programı (Cambridge Primary ve Secondary Programme) ile Uluslararası Bakalorya İlkokul Yılları Çerçeve Programı (PYP), Ortaokul Yılları Çerçeve Programı (MYP) uygulanabilir. Bu programların gerekliliklerini yerine getirebilmek için dersler blok olarak yapılabilir. Okulun açılışı ile birlikte Uluslararası Bakalorya İlk Yıllar Programı (IB PYP) akreditasyonun alınması için çalışmalara başlanacaktır. 

18. İlkokulda hangi öğretmenler görev alır? Yabancı öğretmenler derslere girecek mi?

İlkokulda sınıflarda hem Türk sınıf öğretmeni hem de yabancı bir öğretmen görev alır. Matematik ve Hayat Bilgisi dersleri her iki öğretmenin Maarif Modeli ve uluslararası programlar kapsamında hazırlamış olduğu Türkçe ve İngilizce planlar çerçevesinde işlenir. Ayrıca yabancı öğretmen haftada 10 saate kadar İngilizce dersine girer. Türkçe dersleri Türk öğretmen tarafından yürütülür. Bu doğrultuda anasınıfı ve ilkokulda yabancı öğretmen haftada en az 20 saat kendisine verilen sınıfa öğretmenlik yapacaktır. Bu iki öğretmen dışında PDR, resim, müzik, beden eğitimi ve spor, drama ve bilgisayar öğretmenleri derslere girecektir.

19. Okula kayıt hakkı kazandıktan sonra lise sonuna kadar devam edilebiliyor mu?

Okula kayıt hakkı kazanan öğrenciler 8.sınıf sonuna kadar okulda eğitim ve öğretim hakkına sahip olmaktadır. Ancak burs devamlılığı için imzalanacak bursluluk taahhütnamesine göre belirli bir başarı limitinin üzerinde başarıya sahip olmaları beklenmektedir. 8.sınıf sonunda okul öğrencilerine özel olarak “liseye geçiş” değerlendirmesi yapılmaktadır. Bu değerlendirmede başarılı olan öğrenciler liseye kabul edilmektedir. 10.sınıf sonunda ise IGCSE sınavı yapılır ve başarılı olanlar 11.sınıfa kabul edilir. 11 ve 12.sınıfta tüm öğrencilerin IB Diploma Programına katılması zorunludur. IB DP diploması alamayan öğrenciler okulumuzdan mezun olamazlar.

20. İlkokulda sınıflar kaç kişilik?

Okul genelinde sınıflar Bakanlık onaylı iç yönetmeliğimiz gereği en fazla 20 kişilik olacaktır.

21. Okulun akademik programı dışında kulüp ve etkinlikleri var mıdır?

Evet; haftanın bir günü okul çıkışında 1 saat kulüp ve etkinlik saati olacaktır. Öğrenciler istedikleri etkinlikleri seçip ilgili gün okul çıkışı bu etkinliklere katılım gösterecektir. Bu günlerde tüm öğrenciler okuldan 1 saat geç çıkacak olup servisler buna göre organize edilecektir.

22. Okulun beslenme ve ana öğün hizmeti nasıldır? Okulda ayrıca bir kantin bulunuyor mu?

Okulumuzda sabah beslenmesi, öğle yemeği ve ikindi beslenmesi verilecektir. Sabah beslenmesi kahvaltı yerine geçmeyip küçük atıştırmalıklar şeklindedir. Öğrencilerimizin okula mutlaka kahvaltı yaparak gelmesi beklenmektedir. Bu beslenme ve yemek saatleri Türk ve yabancı sınıf öğretmenleri tarafından yakından takip edilecektir. Okulda ayrıca bir kantin bulunmamaktadır.

23. Okulun sunduğu sağlık hizmeti nasıldır?

Okulumuzda tam donanımlı bir revir bulunmaktadır. Revirde devamlı çalışan bir hemşire yer alacaktır. Gerekli durumlarda okul hemşiresi ailelere ulaşacaktır. Okul doktoru belirli zamanlarda okula gelecek ve ihtiyaca göre muayene yapacaktır.

24. Bilkent Malatya Laboratuvar Okullarında eğitim görmenin diğer okullara kıyasla ne gibi avantajları bulunmaktadır?

Bilkent Malatya Laboratuvar Okullarında öğrencilerin iyi derecede ingilizce öğrenmeleri için gerekli tüm koşullar sağlanır. Öğrencilerin yaratıcı kimliklerinin yok olmayacağı ve devamlı gelişeceği, uluslararası standartlarda eğitim ve öğrenim imkanı sunulur. Liseden mezun olma başarısını gösteren mezunlar, üniversitelere giriş sınavları sonuçlarına göre yaptığı tercihlerde Bilkent Üniversitesi’nin ücretli herhangi bir bölümünü kazansa dahi burslu okuma şansı elde eder. Ayrıca üniversitede IB DP mezunu olduğu için belirli koşulları sağlaması halinde bölümler arasında geçiş yapma kolaylığı elde eder.

25. Okul tanıtım günleri yapılacak mıdır?

Evet, 1 Haziran 2025 Pazar günü 13:00’da ve 12 Haziran 2025 Perşembe günü 20:00’de online tanıtımlar yapılacaktır. 

26. Okul kampüsünü kayıt dönemi öncesi ne zaman ziyaret edebiliriz?

19-20 Haziran 2025 tarihleri arasında kampüs randevu alınarak ziyaret edilebilecektir.