
Geniş ve Donanımlı Bir Eğitim Kampüsü
Malatya’nın Battalgazi ilçesinde, Fırıncı Mahallesi’nde yer alan Bilkent Malatya Laboratuvar Okulları, 350.000 metrekarelik devasa kampüs alanı ile öğrencilere modern ve kapsamlı bir eğitim ortamı sunuyor. Kampüs, doğal eğimden faydalanan akıllı yerleşimi, çevre dostu uygulamaları ve yaş gruplarına özel olarak tasarlanmış eğitim alanlarıyla dikkat çekiyor.
Eğitim ve Sosyal Alanlar
Okulumuz, öğrencilerin her türlü eğitim ihtiyacını karşılayacak şekilde zengin imkanlara sahiptir. 85 metrekarelik ana sınıfı derslikleri ve 70 metrekarelik ilkokul derslikleri modern ve ferah bir öğrenme ortamı sağlarken, 96 metrekarelik müzik, 108 metrekarelik drama, 102 metrekarelik görsel sanatlar ve 107 metrekarelik bilgi teknolojileri derslikleri öğrencilerin sanatsal ve teknolojik becerilerini geliştirmelerine olanak tanıyacaktır.



Fiziksel aktiviteler için uluslararası standartlara sahip 843 metrekarelik kapalı spor salonu* ve açık sahalar planlanmıştır. Öğrencilerimiz, ders aralarında dinlenme ve teneffüs alanları ile geniş ve işlevsel koridorlarda sosyalleşebilirken, dersliklerden doğrudan erişilebilen avlu sistemleri ve çocuk oyun alanları açık havada keyifli vakit geçirmelerini sağlayacaktır. Yaklaşık 1000 metrekarelik ilkokul-ortaokul kütüphanesi* ise zengin kaynaklarıyla öğrencilerin araştırma ve okuma alışkanlıklarını destekleyecektir.



Yemek saatleri için 363 metrekarelik ferah bir yemekhane tasarlanmıştır. Kültürel etkinlikler ve toplantılar içinse planlarımızda 541 metrekarelik, 300 kişi kapasiteli bir oditoryum* mevcuttur. Ayrıca, 367 metrekarelik bir atriyumun tamamlanmasıyla ortak kullanım alanlarını birbirine bağlanacak ve tepe ışıklı mimari yapısıyla doğal ışıkla aydınlanma sağlanacaktır.
Akıllı ve Fonksiyonel Yerleşim

Kampüsümüzdeki genel yerleşimde dolaşımı sağlayan yollar ve yeşil alanlar yer alırken, merkeze doğru eğitim yapıları yerleştirilmiştir. Yapıların ihtiyaç duyduğu mekansal gereksinimler gözetilerek oluşturulan peyzaj, insan ölçeğinde yere yakınlığı dikkat çeken yapıların birer uzantısı şeklindedir. Sınıfların açık hava derslikleri olarak başlayan avlu sistemi, kademeli teraslanma ile tamamlanmaktadır. Deneyim ve doğa tabanlı eğitim odağında çevre dostu malzemeler ile kurgulanan bu teraslar, oyunlaştırılmış eğitimin bir parçası olarak çalışacaktır. Değişken yaş grupları gözetilerek boyutlandırılan sahalar, bu teraslar üzerine yerleşmekte ve beraberinde oturma-dinlenme-amfi-eğitim duvarı gibi birimleri de getirmektedir. Böylece bütüncül bir tasarım ile mekansal kurgu oluşturulmuştur.
Kampüsün birinci etap inşaat aşaması, ilkokul, ana sınıfı ve bu sınıfların ortak hacimlerinden oluşmaktadır. Yaş gruplarına göre ayrılan sınıflar farklı bloklarda yer alırken, özel derslikler, idari mekanlar ve ortak kullanım alanları ayrı bloklar halinde bir araya getirilmiştir. Ana sınıfı, 1. ve 2. sınıf blokları ile ana sınıfı yemekhanesi; iki özel derslik bloğu, 3. ve 4. sınıf blokları ortalarında bir avlu yaratacak şekilde gruplandırılmıştır.
Ortaokul ve ilkokul spor salonunu ortak kullanırken, oditoryumun tüm etapların tamamlanmasının ardından lise ile de paylaşılma ihtimali bulunmaktadır. İlkokul oditoryumu, ihtiyaç durumunda tüm okul için çok amaçlı bir salon olarak kullanılabilecek ve bu alanda yer alan yemekhane, oditoryumla beraber çalışabilecek şekilde tasarlanmıştır. Aralarındaki kayar bölme duvarlarla birleştirilebilen bu iki mekan, ‘kafeteryum‘ mantığında çalışabilecektir. Ana sınıfı ise kendisine yakın ayrı bir yemekhaneye sahiptir.
Çevre Dostu, Sürdürülebilir ve Estetik Bir Tasarım
Eğitim yapıları, güneşten maksimum verim elde etmek amacıyla kuzey-güney aksı boyunca yerleştirilmiştir. Blok örgülerini birbirine bağlayan dolaşım alanları, yer yer genişleyerek teneffüs ve alternatif eğitim mekanları olarak da kullanılabilmektedir. Arazi eğimine paralel olarak farklı kotlara oturtulan bloklar, rampaların oluşturduğu bir omurga ile birbirine bağlanmakta ve koridorlar, düz ayak geçişleri mümkün kılmaktadır.



Kampüs, çoğunluğu tek katlı yapıların aralarında avlular oluşturacak şekilde birbirine eklendiği bir örgüye sahiptir. Doğrudan erişilen peyzaj alanları, öğrenim mekanlarının devamı olarak düşünülmüş ve dolaşım alanları da alternatif eğitim alanları olarak kurgulanmıştır.


Yapıların enerji kullanımları tasarım sürecinde temel bir girdi olarak ele alındığından, yerleşimleri ve kurguları bu kullanımı minimumda tutmak üzere düzenlenmiştir. Alçak yapılarda kullanılan yeşil çatılar, peyzaj yüzeylerinin bir devamı olarak değerlendirilmiş ve teras niteliği taşımakta ve araziye yayılmış yeşil dokunun ayrılmaz bir parçasıdır. Bu çatılar, görsel etkisinin yanı sıra enerji tasarrufuna da önemli katkı sağlamaktadır.
Güvenlik ve Lojman İmkanları
Kampüsümüz genelinde güvenlik hizmeti ve kontrollü giriş-çıkışlar ile öğrenci, öğretmen ve personelimizin güvenliği sağlanmaktadır. Ayrıca, yerleşke içerisinde, öğretmenlerimizin ve ailelerinin yaşadıkları mobilyalı öğretmen lojmanları bulunmaktadır. Çalışma saatleri dışında zaman geçirebilecekleri, konutlarının çevresinde kısa rekreatif yürüyüşler yapabilecekleri alanlar, lojman bölgesine özel otopark ve geniş bir lojman meydanı mevcuttur. Bisiklet yolları ve geniş yeşil alanlar, sağlıklı bir yaşam tarzını teşvik etmektedir.


Bu özellikleriyle Bilkent Malatya Laboratuvar Okulları, öğrenci ve öğretmenlerine sadece eğitim ortamı değil, aynı zamanda kapsamlı bir yaşam alanı sunmayı hedeflemektedir.